Trzeba dbać o maszyny rolnicze – to się po prostu opłaca

Janne Seppälä jest niezależnym przedsiębiorcą z miejscowości Liminka w Finlandii. Łącznie, jego ciągniki Valtra przepracowały 92 782 godziny i były serwisowane 184 razy. Janne dokonał wszystkich przeglądów i napraw u autoryzowanego dealera Valtry.

Z racji tego, że przy pomocy moich ciągników bardzo często wykonuję ciężkie prace, to warto również o nie dbać. Przy wykonywaniu profesjonalnych zleceń, maszyny muszą działać cały czas, bez zarzutu. Regularne serwisowanie ciągników pomaga zapobiegać problemom, choć nie zawsze jest to możliwe”, przyznaje Janne.

Janne obecnie posiada ciągnik T182 Direct, T202 Direct, T203 Direct oraz N163 Direct. Wcześniej posiadał również szereg innych ciągników Valtra i Valmet, w tym N142 Direct, który wymienił na jeden z nowszych modeli. Janne posiada małe gospodarstwo. Większość czasu spędza jednak na odśnieżaniu i wydobyciu torfu.

Naprawa ciągnika w jeden dzień


Przy wykonywaniu ciężkich zleceń, zawsze może się coś przydarzyć. W tych rzadkich przypadkach niezbędna jest dobra naprawa i dostępność części zamiennych. Janne Seppälä jest pełen pochwał dla autoryzowanego mechanika Valtry, Reijo Kontiokariego, który ostatnio odszedł na emeryturę.

Zawsze mogłem zadzwonić po serwis lub części zamienne, nawet wieczorem czy w weekend. Serwisowanie zawsze odbywało się bardzo szybko. Raz, mój ciągnik zepsuł się podczas pracy na torfowisku. Wrócił do pracy po mniej niż 24 godzinach. To oznacza, że w czasie krótszym niż jedna doba udało się zabrać ciągnik z torfowiska, załadować go na naczepę, zawieźć do autoryzowanego serwisu, dokonać niezbędnych napraw, odwieźć z powrotem na torfowisko założyć ponownie koła bliźniacze i wrócić nim do pracy. Moja żona pojechała tego wieczora do Suolahti po nowe części, podczas gdy ciągnik był w naprawie.” wspomina Janne.

Jeszcze ważniejszą kwestią niż szybkie naprawy jest zapobieganie występowaniu problemów. W szczytowym okresie prac na torfowiskach, kiedy ciągniki pracują bardzo intensywnie, należy czasami opóźnić serwisowanie nawet o 100 roboczo godzin. Pomimo takich opóźnień, filtry i oleje zawsze były wymienione na czas. Janne zawsze polega na oryginalnych częściach i olejach.

Nie potrafię powiedzieć czy olej Valtra jest najlepszy na świecie, ale z pewnością dobrze się sprawdza w ciągnikach Valtra. Stosowanie oryginalnych części i olejów oraz korzystanie z usług autoryzowanych serwisów to również dobry pomysł w kwestii zachowania gwarancji i utrzymania wysokiej wartości odsprzedaży ciągników.

Janne Seppälä jest zdania, że kontakt z mechanikiem i sprzedawcą części zamiennych jest bardzo wygodny. Dla przykładu, jeżeli zapali się lampa ostrzegawcza, robi zdjęcie swoim telefonem komórkowym i przesyła je do mechanika. Po chwili otrzymuje odpowiedź z krokami które należy podjąć.

Źródło: Valtra

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *